Δευτέρα, 7 Οκτωβρίου 2024
25-9-2024, στις 18:00: "Επικοινωνία και συνεργασία σχολείου-οικογενείας": Ομιλία για τους γονείς/κηδεμόνες του σχολείου μας (Στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου)
Σεπτέμβριος 2024: Βιωματικό σεμινάριο από τον "Δίαυλο" στους/στις εκπαιδευτικούς του σχολείου
Προτεινόμενες δράσεις για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών 2024
Εργασίες βαφής και βελτίωσης του διδακτηρίου μας
Σχέδιο εργασίας για τον Ρόμπερτ Οπενχάιμερ
26-6-2024: Η παράσταση "Πάμε σαν άλλοτε" στο Σαϊνοπούλειο
Ζωγραφίζοντας εμπνευσμένοι/ες από τον "Μικρό Πρίγκιπα"
Σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία: βίντεο με τις δράσεις που υλοποιήθηκαν εφέτος
16-4-2024: Δύο σχολεία της Μαγνησίας επισκέφθηκαν το 4ο Γυμνάσιο Σπάρτης
8οι Αγώνες Ρητορικής Τέχνης: εξαιρετική εμφάνιση του Ομίλου Ρητορικής του σχολείου μας

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Υπεύθυνη δήλωση για πρόωρη αποχώρηση μαθητή/τριας από το σχολείο. Ηλεκτρονική έκδοση βεβαιώσεων

    Για να "κατεβάσετε" το υπόδειγμα Υπεύθυνης Δήλωσης για πρόωρη αποχώρηση μαθητή/τριας από το σχολείο, πατήστε  εδώ. Για να διαβάσετε για τη νέα δυνατότητα ηλεκτρονικής έκδοσης βεβαιώσεων φοίτησης των μαθητών/τριών, έκδοσης υπ. δηλώσεων, αλλά και για πληροφορίες σχετικά με τη σύνδεση με την εφαρμογή e-parents, πατήστε εδώ.

Σχετικά με την Ε.Δ.Υ. του σχολείου μας

    Σχετικά με την Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.) του σχολείου μας, πατήστε εδώ.

4/9/2024: Προκήρυξη πρόσληψης υποτρόφων Καθιδρύματος Ματάλα

   Για να διαβάσετε την προκήρυξη του Καθιδρύματος Ματάλα για πρόσληψη υποτρόφων, πατήστε εδώ

"Μαθητική δημιουργία": η εφημερίδα του σχολικού έτους 2023-2024

  Για να διαβάσετε την εφημερίδα του σχολείου μας, που αναρτήθηκε στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο με τον τίτλο "202_4 Μαθητική δημιουργία", πατήστε εδώ.

white_arrow.png

Χρήσιμα




Εργασίες Μαθητών

Ζωγραφίζοντας εμπνευσμένοι/ες από τον "Μικρό Πρίγκιπα"

 

     Το κλασικό αριστούργημα του Αντουάν ντε Σεντ-Εξιπερί "Ο Μικρός Πρίγκιπας" συγκινεί διαχρονικά ανθρώπους όλων των ηλικιών. Η ευκαιρία να το προσεγγίσουν δημιουργικά οι μαθητές/τριές της Β΄τάξης του σχολείου μας δόθηκε με αφόρμηση τη διδασκαλία του αποσπάσματος από το έργο που ανθολογείται στα "Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας" Β΄ Γυμνασίου (Διδάσκων: Ιωάννης Κονδυλόπουλος). Η συζήτηση για τη φιλία και για το "μυστικό της αλεπούς" ("Να το μυστικό μου. Είναι πολύ απλό: μόνο με την καρδιά βλέπεις καλά. Την ουσία δεν τη βλεπουν τα μάτια."), αλλά και τον γνωμικό χαρακτήρα πολλών χωρίων του κειμένου, οδήγησε στην ιδέα για προσέγγιση του έργου στο πλαίσιο και άλλων γνωστικών αντικειμένων.

  Έτσι, στο μάθημα των Γαλλικών, οι μαθητές/τριες εντόπισαν χωρία του έργου, τα οποία είχαν προηγουμένως διαβάσει στην ελληνική μετάφραση και τα σχολίασαν με τη διδάσκουσα, κυρία Χαριτίνη Αραπάκη. Στη συνέχεια, στο μάθημα των Καλλιτεχνικών, εργάστηκαν σε ομάδες μέσα στην τάξη και ζωγράφισαν αξιοποιώντας δημιουργικά τα σχετικά αποσπάσματα, υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας Καλλιτεχνικών, κυρίας Ντορέττας Λίνα. Οι ζωγραφιές των μαθητών/τριών στηρίχθηκαν στην κλασική εικονογράφηση των βιβλίων από το συγγραφέα. Με την παρότρυνση της καθηγήτριάς τους, τα παιδιά πρόσθεσαν και δικά τους στοιχεία.

   Οι εκδόσεις που αξιοποιήθηκαν ήταν οι εξής:

  Αντουάν ντε Σεντ-Εξιπερί, Ο Μικρός Πρίγκιπας, μτφρ. Δημήτρης Ζορμπαλάς, 11η ανατύπωση, Αθήνα 2019.

  Antoine de Saint-Exupéry, Le Petit Prince, Avec les aquarelles de l'auteur, Editions Gallimard, 1999: 

    Σημ. Σε κάποιες ζωγραφιές αξιοποιήθηκε το απόσπασμα του Ανθολογίου ("Ο μικρός πρίγκιπας και η αλεπού), σε μετάφραση Στρατή Τσίρκα (εκδ. Ηριδανός).          

    Για να δείτε τα έργα των μαθητών/τριών, πατήστε εδώ.

 

 

         

 

 

 
 

2024: Εργασίες στο μάθημα της Ιστορίας

 

  Κατά το σχολικό έτος 2023-2024 υλοποιήθηκε στο 4ο Γυμνάσιο Σπάρτης "Γιάννης Ρίτσος" σχέδιο δράσης με στόχο τη διαθεματική-διεπιστημονική προσέγγιση θεμάτων και διασύνδεση των γνωστικών αντικειμένων. Με αφόρμηση και επίκεντρο τη μελέτη του ποιήματος του Νικηφόρου Βρεττάκου "Γράμμα στον Ρόμπερτ Οπενχάιμερ", οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης ασχολήθηκαν με τα προβλήματα του μεταπολεμικού κόσμου, ενός κόσμου όπου επικρατούσαν το ψυχροπολεμικό κλίμα και η ανησυχία για έναν νέο ολοκληρωτικό πόλεμο. 

   Με την καθοδήγηση της διδάσκουσας το μάθημα της Ιστορίας, κυρίας Σωτηρίας Λάσκαρη, οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης ανέλαβαν να εκπονήσουν εργασίες με τις οποίες θα αναδεικνύονταν οι θετικές και αισιόδοξες πλευρές της ευρωπαϊκής ιστορίας του 20ου αιώνα. Η Ευρώπη δεν αποτέλεσε μόνο την ήπειρο από την οποία ξεκίνησαν οι δύο καταστροφικοί παγκόσμιοι πόλεμοι. Ήταν (και εξακολουθεί να είναι) η ήπειρος  στην οποία αναπτύχθηκαν η Επιστήμη, η Τεχνολογία, αλλά και η Τέχνη. Για να αναδειχθεί αυτή η πτυχή ανατέθηκαν στους μαθητές/τριες σχετικές εργασίες. Δείγματα της συνεργασίας του τμήματος Γ2, που εργάστηκε χωρισμένο σε τρεις μεγάλες ομάδες, παρατίθενται εδώ (μέσω των ακόλουθων συνδέσμων):

Η Ευρώπη των επιστημών και της τεχνολογίας (κατά τον 20ο αι.).

Σπουδαίοι Ευρωπαίοι ζωγράφοι (από τον 15ο έως τον 20ο αι.). 

Ευρωπαίοι ιστορικοί (του 20ο

Εργασίες μαθητών/τριών μετά τη μελέτη του ποιήματος "Γράμμα στον Ρόμπερτ Οπενχάιμερ"

 

     Στο πλαίσιο του σχεδίου εργασίας με τίτλο "Ένα γράμμα στον Οπενχάιμερ -  Ένα γράμμα στα παιδιά της Χιροσίμα και του Ναγκασάκι", οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης έγραψαν κείμενα και εκπόνησαν διάφορες εργασίες. 

    Ακολουθούν ενδεικτικές εργασίες των μαθητών/τριών:

 

 

 

 

Read more...

Προετοιμάζοντας τις πασχαλινές λαμπάδες

 

   Tο Πάσχα πλησιάζει και οι μαθητές/τριες της Β΄ τάξης προετοιμάζουν με ζήλο και ευαισθησία τις λαμπάδες που θα προσφέρουν την Παρασκευή 7 Απριλίου 2023 στους τροφίμους του Ιδρύματος Περιθάλψεως Χρονίως Πασχόντων Σπάρτης "Ο  Άγιος Παντελεήμων". Η δράση εντάσσεται στα εργαστήρια δεξιοτήτων και πραγματοποιείται υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Γρουσουζάκου Κανέλλας, Αραπάκη Χαριτίνης και Τσιαμπά Αντωνίας. Στο πλαίσιό της προγραμματίζεται και η κατασκευή πασχαλινών καρτών. 

 

 

9-2-2020: Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας

   

           Η 9η Φεβρουαρίου, ημέρα μνήμης του εθνικού ποιητή Διονύσιου Σολωμού, έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας, σύμφωνα με την με αρ. πρωτ. ΑΣ17889/11-04-2017 Κ.Υ.Α.(Β’ 1384) των Υπουργών Εσωτερικών, Εξωτερικών και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

    Μέσω της θέσπισης του ετήσιου παγκόσμιου εορτασμού επιδιώκεται η ανάδειξη του θεμελιώδους ρόλου που διαδραμάτισε η ελληνική γλώσσα ανά τους αιώνες, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην εδραίωση τόσο του ευρωπαϊκού όσο και του παγκόσμιου πολιτισμού. Η ελληνική γλώσσα κατά την αρχαιότητα ευτύχησε να καταστεί φορέας μορφοποίησης και μεταβίβασης σημαντικών επιστημονικών θεωριών, φιλοσοφικών θεωρήσεων και λογοτεχνικών κειμένων. Στην ελληνική γράφτηκαν λίγο αργότερα τα πιο σημαντικά κείμενα του Χριστιανισμού για να διαδοθούν σε ολόκληρο τον κόσμο. Στο διάβα των αιώνων υπήρξε καθοριστική η συμβολή της ως μέσου αποθησαύρισης και διάδοσης του ελληνικού πολιτισμού και επιβιώνει ως τις μέρες μας, στη νεότερη εκδοχή της, ως μια από τις μακροβιότερες ζωντανές γλώσσες παγκοσμίως.  

      Η γνώση και η κατανόηση της σημασίας της ελληνικής γλώσσας συνιστά βασική παιδευτική επιδίωξη. Ιδιαίτερα η νέα γενιά μπορεί να ωφεληθεί πολλαπλά, αν εξοικειωθεί με την ιστορία και τη χρήση της και αφομοιώσει δημιουργικά τον πλούτο της, γεγονός που θα της επιτρέψει να κατανοήσει τη βαθύτερη ουσία του ελληνικού πολιτισμού και την πολυδιάστατη συμβολή της
ελληνικής γλώσσας στη δημιουργία του παγκόσμιου πολιτισμού.
                                                                       (Απόσπασμα από την εγκύκλιο 18208/Δ2/7-2-2020)
      Με βάση την παραπάνω εγκύκλιο, στο σχολείο μας ξεκίνησαν από τη Δευτέρα 10-2-2020 δράσεις ενημέρωσης για τη σημασία της ελληνικής γλώσσας. 

 

white_info.png

Επισκεψιμότητα

Σήμερα 101
Εβδομάδα 101
Προηγούμενη εβδομάδα 119
Τρέχων μήνας 220
Προηγούμενος μήνας 4359
Συνολικά 20039
Your IP: 10.2.5.13
Today: 06-10-2024
Online χρήστες1
Members: 0
Guest online: 1