ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Τι περιλαμβάνει;
Η Γωνιά Μάθησης είναι μια διαδραστική ιστοσελίδα, στην οποία η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει συγκεντρώσει όλο το υλικό που έχουν δημιουργήσει τα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σκοπός της ιστοσελίδας είναι να προμηθεύσει τόσο τους εκπαιδευτικούς, τόσο και τους/τις μαθητές/τριες με τα κατάλληλα εργαλεία, έτσι ώστε να γνωρίσουν καλύτερα την Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και να μάθουν πως μπορούν να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που αυτή τους προσφέρει.
Είμαι μαθητής/τρια. Τι μου προσφέρει η «Γωνιά Μάθησης»;
Οι μαθητές πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα βρουν εδώ παιχνίδια, διαγωνισμούς και βιβλία δραστηριοτήτων που θα τους βοηθήσουν να ανακαλύψουν την ΕΕ με διασκεδαστικό τρόπο, στην τάξη ή στο σπίτι. Μπορούν επίσης να μάθουν περισσότερα για τις σπουδές ή τον εθελοντισμό στο εξωτερικό.
Είμαι εκπαιδευτικός. Πώς με βοηθά η «Γωνιά της Μάθησης» στο λειτούργημά μου;
Εάν είστε εκπαιδευτικός και θέλετε να βοηθήσετε τους μαθητές σας να μάθουν τι είναι και πώς λειτουργεί η ΕΕ, εδώ θα βρείτε διδακτικό υλικό για όλες τις ηλικιακές ομάδες. Εκτός από την αναζήτηση έμπνευσης για τον σχεδιασμό της διδασκαλίας, μπορείτε επίσης να ανακαλύψετε ευκαιρίες δικτύωσης με άλλα σχολεία και εκπαιδευτικούς σε όλη την ΕΕ.
Πού μπορώ να βρω τη «Γωνιά της Μάθησης»;
Για να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα, πατήστε εδώ.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε ένα σύντομο βίντεο με την παρουσίαση της «Γωνιάς Μάθησης» πατώντας εδώ.
Έχετε ακόμα απορίες για την Ευρωπαϊκή Ένωση;
Μπορείτε να απευθυνθείτε στο Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Europe Directπου φιλοξενείται στο Ελληνικό Ίδρυμα Ευρωπαϊκής και Εξωτερικής Πολιτικής (ΕΛΙΑΜΕΠ) και να μας εκφράσετε ό,τι σας απασχολεί σχετικά με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Επικοινωνήστε με την κα Τζίνα Αποστολάκη, στέλνοντας e-mailστο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ή καλέστε στο: 210 72 57 110.
Το κέντρο μας ανήκει σε ένα πανευρωπαϊκό δίκτυο πληροφόρησης που έχει συστήσει και συγχρηματοδοτεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με στόχο την παροχή στους πολίτες πληροφοριών για ευρωπαϊκά θέματα σε τοπικό επίπεδο. Φιλοξενείται στο Ελληνικό Ίδρυμα Ευρωπαϊκής και Εξωτερικής Πολιτικής (ΕΛΙΑΜΕΠ), ένα ιδιωτικό κοινωφελές ίδρυμα αφιερωμένο στη μελέτη θεμάτων ευρωπαϊκής και εξωτερικής πολιτικής με 25ετή εμπειρία σε ερευνητικές, ενημερωτικές και επιμορφωτικές δράσεις.
Κύρια αποστολή των κέντρων πληροφόρησης Europe Direct είναι να κατευθύνουν τους πολίτες που επικοινωνούν μαζί τους για πληροφορίες σχετικά με κάποιο ευρωπαϊκό θέμα, προς τις κατάλληλες – έντυπες και ηλεκτρονικές – πηγές πληροφόρησης και τις αρμόδιες υπηρεσίες σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Παράλληλα, κάθε κέντρο παρέχει πληροφόρηση στο κοινό και με δική του πρωτοβουλία, μέσα από ιστοσελίδες, εκδόσεις, άρθρα και συνεντεύξεις στα ΜΜΕ ή εκδηλώσεις.
Συνδεθείτε και εσείς μαζί μας!
Iστοσελίδα: http://europedirect.eliamep.gr/
Αναρτήθηκαν στο περιβάλλον του «Πρωτέα» νέα αρχεία και τεκμήρια από την εφαρμογή διδακτικών σεναρίων για τη Νεοελληνική λογοτεχνία. Πρόκειται για τα σενάρια του Ιωάννη Κονδυλόπουλου που εφαρμόστηκαν στο 4ο Γυμνάσιο Σπάρτης «Γιάννης Ρίτσος» στο πλαίσιο προγράμματος του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας. Οι τίτλοι των σεναρίων που αναρτήθηκαν πρόσφατα είναι:
«Τα σπίτια που είχα μου τα πήραν: περι-διαβάζοντας στη Θεσσαλονίκη» (πρόταση αξιοποίησης της ενότητας «Λογοτεχνία και πόλεις» των «Ψηφίδων για την ελληνική γλώσσα».
«Μια απροσδόκητη συνάντηση: Καβάφης-Ευριπίδης» (Δημιουργία κόμικς με τη… συνάντηση των δύο ποιητών).
«Μέσα από τον καθρέφτη και τι βρήκαμε εκεί» (Αξιοποίηση της «Ανεμόσκαλας» από τις «Ψηφίδες για την ελληνική γλώσσα»).
«Μεταξύ Έβρου και Ευρώτα» (Μια προσέγγιση στο φαινόμενο της αστικοποίησης και της συνακόλουθης καταστροφής του φυσικού περιβάλλοντος).
«Ένα διήγημα κι εγώ-Ένα διήγημα κι εμείς» (Εισαγωγικό σενάριο για το λογοτεχνικό είδος του διηγήματος).
«Το ουσιώδες είναι που… παίξαμε: παιχνίδια με την ποίηση» (Εφαρμογή του διαθεματικού σεναρίου που εκκινεί από την Ιστορία και τον Καβάφη και καταλήγει… στη Χημεία (συμβολή Ελένης Παλούμπα).
Βλ. σχετικά και εδώ.
Στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Πιλοτικές παρεμβάσεις υποστήριξης πιστοποίησης μαθητών Γ’ τάξης Γυμνασίου για την απόκτηση Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής (ΚΠπ) » το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκεμάτων δίνει τη δυνατότητα στους/στις μαθητές/τριες που φοιτούν στη Γ΄ Γυμνασίου το σχολικό έτος 2019-2020 να παρακολουθήσουν πρόγραμμα προετοιμασίας για την πιστοποίηση της επάρκειας χρήσης των ΤΠΕ (Κρατικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής). (Σχετικά με το πρόγραμμα αυτό, διαβάστε εδώ).
Τα μαθήματα θα πραγματοποιούνται μετά το πέρας του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος. Στο τέλος του σχολικού έτους, οι μαθητές/τριες που θα παρακολουθήσουν τα μαθήματα αυτά, θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν δωρεάν στη διαδικασία πιστοποίησης της επάρκειας χρήσης των ΤΠΕ (Κρατικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής).
Για τον σκοπό αυτό και τον ορθό και έγκαιρο προγραμματισμό των τμημάτων, καλούνται οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών που φοιτούν στη Γ΄ Γυμνασίου και επιθυμούν τη συμμετοχή των παιδιών τους στο πρόγραμμα να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους, συμπληρώνοντας δήλωση και παραδίδοντάς την στο σχολείο μέχρι την Δευτέρα, 10 Φεβρουαρίου 2020.
ΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
Ο/Η υπογράφων/ ουσα……………………………………………………………………….γονέας/ κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας …………………………………………………………………………..……………. της Γ΄ τάξης του …………………….Γυμνασίου……………..……………………………
ΔΗΛΩΝΩ
Ότι επιθυμώ το παιδί μου να παρακολουθήσει στη Γ΄ τάξη κατά το σχολικό έτος 2019-20 το πρόγραμμα προετοιμασίας για την πιστοποίηση της επάρκειας χρήσης των ΤΠΕ ………………
/ /2020
Ο/Η ΔΗΛΩΝ/-ΟΥΣΑ
Τελικά, πόσο αθώα είναι τα έξυπνα κινητά; Ποιες είναι οι επιπτώσεις από τη χρήση των μικρών αυτών συσκευών που έχουν εισβάλει στη ζωή μας; Αξίζει να μεταβείτε στο παρακάτω δημοσίευμα της "Καθημερινής" (5-1-2016), που στηρίζεται σε επιστημονικές έρευνες σχετικά με τις επιπτώσεις των smartphones στην υγεία μας.
‘Ένα ενδιαφέρον βιωματικό σεμινάριο φιλοξενήθηκε στο 4ο Γυμνάσιο Σπάρτης «Γιάννης Ρίτσος» το Σάββατο, 18 Μαΐου 2019. Διοργανωτές ήταν η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λακωνίας, το Κέντρο Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ν. Λακωνίας «Δίαυλος», η Ελληνική Εταιρεία Κοινωνικής Παιδιατρικής και Προαγωγής της Υγείας (Παράρτημα Σπάρτης) και η Action Synergy, διαχειριστής και συντονιστής Ευρωπαϊκών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων. Θέμα του σεμιναρίου ήταν «Ενημερώνοντας-Εκπαιδεύοντας Παιδιά 11-15 ετών, ώστε να μπορούν να είναι Υπεύθυνοι Πολίτες-Πλοηγοί στο Διαδίκτυο».
Οι δραστηριότητες του σεμιναρίου αφορούσαν τις παρακάτω ενότητες: 1. Συνειδητοποιημένοι χρήστες του διαδικτύου. 2. Ευέλικτοι πολίτες. 3. Αποτελεσματική επικοινωνία. 4. Γνωρίζω τα δικαιώματά μου στο διαδίκτυο και 5. Ψηφιακοί ηγέτες. Έγινε λόγος για τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις που αναπαράγονται μέσω των Echochambers, των κλειστών κοινωνικών χώρων, όπου ενισχύονται συγκεκριμένες ιδέες και πεποιθήσεις, ενώ αποκλείονται εκ προοιμίου άλλες που θεωρούνται αποκλίνουσες ή επικίνδυνες. Για τις ψευδείς ή κατασκευασμένες ειδήσεις (Fakenews), που με την εκούσια παραπληροφόρηση που παρέχουν, στοχεύουν στην εξυπηρέτηση οικονομικών, πολιτικών ή προσωπικών στόχων. Τις επιβλαβείς συνέπειες των filterbubbles, των φίλτρων που ενώ μπορούν να κατευθύνουν τον χρήστη σε ειδήσεις που τον ενδιαφέρουν, από την άλλη μπορεί να λειτουργήσουν ως «φούσκες», απομονώνοντάς τον ουσιαστικά από πολλές απόψεις που θα μπορούσαν να τον βοηθήσουν να σχηματίσει πληρέστερη άποψη για την επικαιρότητα. Συγκρίθηκε, με συγκεκριμένα παραδείγματα, η ρητορική του μίσους με την αληθινή ελευθερία του λόγου.
Τελικά, εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενοι συμφώνησαν ότι οι εκπαιδευτικοί σήμερα καλούνται να αντιμετωπίσουν, εκτός από τις υπόλοιπες, και την παρακάτω πρόκληση: μολονότι είναι μετανάστες στον ψηφιακό κόσμο, είναι αναγκαίο να καθοδηγούν τους μαθητές τους, που είναι γηγενείς στον κόσμο αυτό.
Ακολουθήστε μας...
Εγγραφή newsletter
Εγγραφείτε στην υπηρεσία newsletter για να
λαμβάνετε τα νέα του 4ου Γυμνασίου Σπάρτης