Δευτέρα, 30 Δεκεμβρίου 2024
25-9-2024, στις 18:00: "Επικοινωνία και συνεργασία σχολείου-οικογενείας": Ομιλία για τους γονείς/κηδεμόνες του σχολείου μας (Στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου)
Σεπτέμβριος 2024: Βιωματικό σεμινάριο από τον "Δίαυλο" στους/στις εκπαιδευτικούς του σχολείου
Προτεινόμενες δράσεις για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών 2024
Εργασίες βαφής και βελτίωσης του διδακτηρίου μας
Σχέδιο εργασίας για τον Ρόμπερτ Οπενχάιμερ
26-6-2024: Η παράσταση "Πάμε σαν άλλοτε" στο Σαϊνοπούλειο
Ζωγραφίζοντας εμπνευσμένοι/ες από τον "Μικρό Πρίγκιπα"
Σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία: βίντεο με τις δράσεις που υλοποιήθηκαν εφέτος
16-4-2024: Δύο σχολεία της Μαγνησίας επισκέφθηκαν το 4ο Γυμνάσιο Σπάρτης
8οι Αγώνες Ρητορικής Τέχνης: εξαιρετική εμφάνιση του Ομίλου Ρητορικής του σχολείου μας

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Υπεύθυνη δήλωση για πρόωρη αποχώρηση μαθητή/τριας από το σχολείο. Ηλεκτρονική έκδοση βεβαιώσεων

    Για να "κατεβάσετε" το υπόδειγμα Υπεύθυνης Δήλωσης για πρόωρη αποχώρηση μαθητή/τριας από το σχολείο, πατήστε  εδώ. Για να διαβάσετε για τη νέα δυνατότητα ηλεκτρονικής έκδοσης βεβαιώσεων φοίτησης των μαθητών/τριών, έκδοσης υπ. δηλώσεων, αλλά και για πληροφορίες σχετικά με τη σύνδεση με την εφαρμογή e-parents, πατήστε εδώ.

Σχετικά με την Ε.Δ.Υ. του σχολείου μας

    Σχετικά με την Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.) του σχολείου μας, πατήστε εδώ.

4/9/2024: Προκήρυξη πρόσληψης υποτρόφων Καθιδρύματος Ματάλα

   Για να διαβάσετε την προκήρυξη του Καθιδρύματος Ματάλα για πρόσληψη υποτρόφων, πατήστε εδώ

"Μαθητική δημιουργία": η εφημερίδα του σχολικού έτους 2023-2024

  Για να διαβάσετε την εφημερίδα του σχολείου μας, που αναρτήθηκε στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο με τον τίτλο "202_4 Μαθητική δημιουργία", πατήστε εδώ.

white_arrow.png

Χρήσιμα




Τ.Π.Ε.

Μαθαίνω για την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω διαδραστικής ιστοσελίδας

  

  Τι περιλαμβάνει;

Η Γωνιά Μάθησης είναι μια διαδραστική ιστοσελίδα, στην οποία η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει συγκεντρώσει όλο το υλικό που έχουν δημιουργήσει τα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σκοπός της ιστοσελίδας είναι να προμηθεύσει τόσο τους εκπαιδευτικούς, τόσο και τους/τις μαθητές/τριες με τα κατάλληλα εργαλεία, έτσι ώστε να γνωρίσουν καλύτερα την Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και να μάθουν πως μπορούν να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που αυτή τους προσφέρει.

 

   Είμαι μαθητής/τρια. Τι μου προσφέρει η «Γωνιά Μάθησης»;

Οι μαθητές πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα βρουν εδώ παιχνίδια, διαγωνισμούς και βιβλία δραστηριοτήτων που θα τους βοηθήσουν να ανακαλύψουν την ΕΕ με διασκεδαστικό τρόπο, στην τάξη ή στο σπίτι. Μπορούν επίσης να μάθουν περισσότερα για τις σπουδές ή τον εθελοντισμό στο εξωτερικό.

 

   Είμαι εκπαιδευτικός. Πώς με βοηθά η «Γωνιά της Μάθησης» στο λειτούργημά μου;

Εάν είστε εκπαιδευτικός και θέλετε να βοηθήσετε τους μαθητές σας να μάθουν τι είναι και πώς λειτουργεί η ΕΕ, εδώ θα βρείτε διδακτικό υλικό για όλες τις ηλικιακές ομάδες. Εκτός από την αναζήτηση έμπνευσης για τον σχεδιασμό της διδασκαλίας, μπορείτε επίσης να ανακαλύψετε ευκαιρίες δικτύωσης με άλλα σχολεία και εκπαιδευτικούς σε όλη την ΕΕ.

 

   Πού μπορώ να βρω τη «Γωνιά της Μάθησης»;

Για να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα, πατήστε εδώ.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε ένα σύντομο βίντεο με την παρουσίαση της «Γωνιάς Μάθησης» πατώντας εδώ.

 

    Έχετε ακόμα απορίες για την Ευρωπαϊκή Ένωση;

Μπορείτε να απευθυνθείτε στο Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Europe Directπου φιλοξενείται στο Ελληνικό Ίδρυμα Ευρωπαϊκής και Εξωτερικής Πολιτικής (ΕΛΙΑΜΕΠ) και να μας εκφράσετε ό,τι σας απασχολεί σχετικά με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Επικοινωνήστε με την κα Τζίνα Αποστολάκη, στέλνοντας e-mailστο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ή καλέστε στο: 210 72 57 110.

 

  Το κέντρο μας ανήκει σε ένα πανευρωπαϊκό δίκτυο πληροφόρησης που έχει συστήσει και συγχρηματοδοτεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με στόχο την παροχή στους πολίτες πληροφοριών για ευρωπαϊκά θέματα σε τοπικό επίπεδο. Φιλοξενείται στο Ελληνικό Ίδρυμα Ευρωπαϊκής και Εξωτερικής Πολιτικής (ΕΛΙΑΜΕΠ), ένα ιδιωτικό κοινωφελές ίδρυμα αφιερωμένο στη μελέτη θεμάτων ευρωπαϊκής και εξωτερικής πολιτικής με 25ετή εμπειρία σε ερευνητικές, ενημερωτικές και επιμορφωτικές δράσεις.

Κύρια αποστολή των κέντρων πληροφόρησης Europe Direct είναι να κατευθύνουν τους πολίτες που επικοινωνούν μαζί τους για πληροφορίες σχετικά με κάποιο ευρωπαϊκό θέμα, προς τις κατάλληλες – έντυπες και ηλεκτρονικές – πηγές πληροφόρησης και τις αρμόδιες υπηρεσίες σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Παράλληλα, κάθε κέντρο παρέχει πληροφόρηση στο κοινό και με δική του πρωτοβουλία, μέσα από ιστοσελίδες, εκδόσεις, άρθρα και συνεντεύξεις στα ΜΜΕ ή εκδηλώσεις.

 

   Συνδεθείτε και εσείς μαζί μας!

   Iστοσελίδα: http://europedirect.eliamep.gr/

Εφαρμογές διδακτικών σεναρίων στο 4ο Γυμνάσιο (νέες προσθήκες)

 

     Αναρτήθηκαν στο περιβάλλον του «Πρωτέα»  νέα αρχεία και τεκμήρια από την εφαρμογή διδακτικών σεναρίων για τη Νεοελληνική λογοτεχνία. Πρόκειται για τα σενάρια του Ιωάννη Κονδυλόπουλου που εφαρμόστηκαν στο 4ο Γυμνάσιο Σπάρτης «Γιάννης Ρίτσος» στο πλαίσιο προγράμματος του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας. Οι τίτλοι των σεναρίων που αναρτήθηκαν πρόσφατα είναι: 

«Τα σπίτια που είχα μου τα πήραν: περι-διαβάζοντας στη Θεσσαλονίκη» (πρόταση αξιοποίησης της ενότητας «Λογοτεχνία και πόλεις» των «Ψηφίδων για την ελληνική γλώσσα».

«Μια απροσδόκητη συνάντηση: Καβάφης-Ευριπίδης» (Δημιουργία κόμικς με τη… συνάντηση των δύο ποιητών).

«Μέσα από τον καθρέφτη και τι βρήκαμε εκεί» (Αξιοποίηση της «Ανεμόσκαλας» από τις «Ψηφίδες για την ελληνική γλώσσα»).

«Μεταξύ Έβρου και Ευρώτα» (Μια προσέγγιση στο φαινόμενο της αστικοποίησης και της συνακόλουθης καταστροφής του φυσικού περιβάλλοντος).

«Ένα διήγημα κι εγώ-Ένα διήγημα κι εμείς» (Εισαγωγικό σενάριο για το λογοτεχνικό είδος του διηγήματος).

«Το ουσιώδες είναι που… παίξαμε: παιχνίδια με την ποίηση» (Εφαρμογή του διαθεματικού σεναρίου που εκκινεί από την Ιστορία και τον Καβάφη και καταλήγει… στη Χημεία (συμβολή Ελένης Παλούμπα).

Βλ. σχετικά και εδώ.

Αιτήσεις για τη συμμετοχή στα μαθήματα για την απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής

         Στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Πιλοτικές παρεμβάσεις υποστήριξης πιστοποίησης μαθητών Γ’ τάξης Γυμνασίου για την απόκτηση Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής (ΚΠπ) »  το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκεμάτων δίνει τη δυνατότητα στους/στις μαθητές/τριες που φοιτούν στη Γ΄ Γυμνασίου το σχολικό έτος 2019-2020 να παρακολουθήσουν πρόγραμμα προετοιμασίας για την πιστοποίηση της επάρκειας χρήσης των ΤΠΕ (Κρατικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής). (Σχετικά με το πρόγραμμα αυτό, διαβάστε εδώ). 

     Τα μαθήματα θα πραγματοποιούνται μετά το πέρας του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος. Στο τέλος του σχολικού έτους, οι μαθητές/τριες που θα παρακολουθήσουν τα μαθήματα αυτά, θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν δωρεάν στη διαδικασία πιστοποίησης της επάρκειας χρήσης των ΤΠΕ (Κρατικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής).

         Για τον σκοπό αυτό και τον ορθό και έγκαιρο προγραμματισμό των τμημάτων, καλούνται οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών που φοιτούν στη Γ΄ Γυμνασίου και επιθυμούν τη συμμετοχή των παιδιών τους στο πρόγραμμα να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους, συμπληρώνοντας  δήλωση και παραδίδοντάς την στο σχολείο μέχρι την Δευτέρα, 10 Φεβρουαρίου 2020.

                                         ΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

      Ο/Η υπογράφων/ ουσα……………………………………………………………………….γονέας/ κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας …………………………………………………………………………..……………. της Γ΄ τάξης του …………………….Γυμνασίου……………..……………………………

ΔΗΛΩΝΩ

     Ότι επιθυμώ το παιδί μου να παρακολουθήσει στη Γ΄ τάξη κατά το σχολικό έτος 2019-20 το πρόγραμμα προετοιμασίας για την πιστοποίηση της επάρκειας χρήσης των ΤΠΕ ………………

                                                                                                                                                      /   /2020

                                                                                                                                          Ο/Η ΔΗΛΩΝ/-ΟΥΣΑ

Επιπτώσεις από τη χρήση smartphones

 

      Τελικά, πόσο αθώα είναι τα έξυπνα κινητά;  Ποιες είναι οι επιπτώσεις από τη χρήση των μικρών αυτών συσκευών που έχουν εισβάλει στη ζωή μας; Αξίζει να μεταβείτε στο παρακάτω δημοσίευμα της "Καθημερινής" (5-1-2016), που στηρίζεται σε επιστημονικές έρευνες σχετικά με τις επιπτώσεις των smartphones στην υγεία μας.

18 Μαΐου 2019: Βιωματικό σεμινάριο για την πλοήγηση στο διαδίκτυο

 

    ‘Ένα ενδιαφέρον βιωματικό σεμινάριο φιλοξενήθηκε στο 4ο Γυμνάσιο Σπάρτης «Γιάννης Ρίτσος» το Σάββατο, 18 Μαΐου 2019. Διοργανωτές ήταν η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λακωνίας, το Κέντρο Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ν. Λακωνίας «Δίαυλος», η Ελληνική Εταιρεία Κοινωνικής Παιδιατρικής και Προαγωγής της Υγείας (Παράρτημα Σπάρτης) και η Action Synergy, διαχειριστής και συντονιστής Ευρωπαϊκών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων. Θέμα του σεμιναρίου ήταν «Ενημερώνοντας-Εκπαιδεύοντας Παιδιά 11-15 ετών, ώστε να μπορούν να είναι Υπεύθυνοι Πολίτες-Πλοηγοί στο Διαδίκτυο».

 Οι δραστηριότητες του σεμιναρίου αφορούσαν τις παρακάτω ενότητες: 1. Συνειδητοποιημένοι χρήστες του διαδικτύου. 2. Ευέλικτοι πολίτες. 3. Αποτελεσματική επικοινωνία. 4. Γνωρίζω τα δικαιώματά μου στο διαδίκτυο και 5. Ψηφιακοί ηγέτες. Έγινε λόγος για τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις που αναπαράγονται μέσω των Echochambers, των κλειστών κοινωνικών χώρων, όπου ενισχύονται συγκεκριμένες ιδέες και πεποιθήσεις, ενώ αποκλείονται εκ προοιμίου άλλες που θεωρούνται αποκλίνουσες ή επικίνδυνες. Για τις ψευδείς ή κατασκευασμένες ειδήσεις (Fakenews), που με την εκούσια παραπληροφόρηση που παρέχουν, στοχεύουν στην εξυπηρέτηση οικονομικών, πολιτικών ή προσωπικών στόχων. Τις επιβλαβείς συνέπειες των filterbubbles, των φίλτρων που ενώ μπορούν να κατευθύνουν τον χρήστη σε ειδήσεις που τον ενδιαφέρουν, από την άλλη μπορεί να λειτουργήσουν ως «φούσκες», απομονώνοντάς τον ουσιαστικά από πολλές απόψεις που θα μπορούσαν να τον βοηθήσουν να σχηματίσει πληρέστερη άποψη για την επικαιρότητα. Συγκρίθηκε, με συγκεκριμένα παραδείγματα, η ρητορική του μίσους με την αληθινή ελευθερία του λόγου.

  Τελικά, εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενοι συμφώνησαν ότι οι εκπαιδευτικοί σήμερα καλούνται να αντιμετωπίσουν, εκτός από τις υπόλοιπες,  και την παρακάτω πρόκληση: μολονότι είναι μετανάστες στον ψηφιακό κόσμο, είναι αναγκαίο να καθοδηγούν τους μαθητές τους, που είναι γηγενείς στον κόσμο αυτό.

 

 

 

white_info.png

Επισκεψιμότητα

Σήμερα 35
Εχθές18
Εβδομάδα 53
Προηγούμενη εβδομάδα 338
Τρέχων μήνας 1626
Προηγούμενος μήνας 1338
Συνολικά 18424
Your IP: 10.2.5.13
Today: 30-12-2024
Online χρήστες1
Members: 0
Guest online: 1